De første 7 dage med VAIA

Vi har en god start til dig

Det er vigtigt for os, med godt og varieret indhold, så du kan variere din træning og blive udfordret uden at kede dig. Men det kan derfor også være svært at vide, hvor man skal starte.

Derfor har vi lavet et bud på, hvordan dine første 7 dages træning kan se ud.

Vi har lagt op til, at du træner til en nye video hver dag. Dog kan du også vælge at slå nogle af dagene sammen, så du tager to træninger på en dag, hvis det skulle blive uoverskueligt for dig, at hoppe i træningstøjet hver dag i en uge.

Programmet består af følgende træninger:

  • Dag 1: Full body med Anne Hviid
  • Dag 2: Cardio med Simon Schuldt-Jensen
  • Dag 3: Core med Rune Raahauge (kan kombineres med dag 2 eller 4)
  • Dag 4: Kickboksning med Bayram Korkmaz
  • Dag 5: Ben med Søren Hald
  • Dag 6: Core med Line Hedegaard (kan kombineres med dag 5)
  • Dag 7: Boksning med Micky Jespersen

Dag 1: Full body med Anne

Annes full body program er en perfekt introduktion til VAIA. Du bliver holdt i hånden og guidet i gennem programmet, men du får stadig sved på panden og mærket din krop. Vi starter forløbet med en full body træning, for at undgå for intensiv træning af en bestemt muskelgruppe, der vil skulle kræve restitution. Vi vil nemlig gerne have, at du får lavet alle træninger denne uge, hvorfor vi også gerne vil fordele belastningen af muskelgrupper her i starten af forløbet.

Dag 2: Cardio med Simon

På andendagen skal vi svede. Hvis du er vant til høj puls, vil du trives i denne træning – hvis du ikke er, kan den blive en udfordring. Giv den alt du har, men sæt også gerne videoen på pause, hvis du har brug for at trække vejret. Det vigtigste er, at du gennemfører.

Dag 3: Core med Rune

Efter to hårde dage med forholdsvis lange træninger, bruger vi nu dag tre som en aktiv hviledag. Vi skal stadig bevæge os lidt, men træningen er noget kortere, pulsen er lavere og vi fokuserer udelukkende på vores core.

Denne træning kan også passende køres i forlængelse af programmet dag 2 eller dag 4, hvis man gerne vil have en hel dag uden træning.

Dag 4: Kickboksning med Bayram

Du har måske aldrig prøvet kickboksning før – og til det må vi bare sige – nu sker det! Kampsportstræninger kan virke intimiderende for mange. Men kampsportstræning behøver hverken være voldlige eller kræve et særligt fysisk niveau. Og selvom man måske ikke er lige yndefuld eller smide, når man starter, så kan kampsport stadig være utroligt sjovt, en effektiv træning og en god måde at arbejde med kondition, styrke, smidighed og koordination.

Dag 5: Ben med Søren

De fleste af vores træninger vil fokusere på at få rørt hele kroppen, men nogle vil også have et helt særligt fokus som eksempelvis core, efterfødsel eller som dagens træning med fokus på ben.

Disse træninger kan være gode at kombinere – og du må meget gerne lave dagens træning efterfulgt af dag 6, som er en core-træning.

Dag 6: Core med Line

Ugens anden core-træning. Selvom de fleste af vores træninger styrker din mave, ryg og kerne, så disse små og koncentrede træninger stadig super gode til at supplere dine andre træninger med. Enten som en finisher efter træning eller løb, eller for sig selv som en del af din morgenrutine et par gange om ugen.

Dag 6 kan passende kombineres med dag 5.

Dag 7: Boksning med Micky

Vi slutter en stærk uge af med manér. Boksetræning kan være noget af det hårdeste, da kampsport generelt kræver en helt særlig udholdenhed, styrke og psyke. Vi giver dig derfor muligheden, for at skyde dig selv helt af til en omgang hæsblæsende træning med Micky. 

Skyggeboksning kan føles meget akavet, når man aldrig har prøvet det før, men husk at ingen kigger på dig, så bare skru op for musikken, vær let på tå, bevæg dig i rummet og varier dine slag.

Når du har gennemført de første 7 dage, har du en god fornemmelse for indholdet på VAIA og kan herfra selv gå på opdagelse i de mange træninger. Husk at planlæg og strukturer din træningsuge og hver ikke bange for at have mange træninger i løbet af ugen, så længe du er smart og sørger for at variere dit fokus fra træning til træning.

Nyeste artikler